Autószerelés

Gépjárművek gyors és rövid határidős szervízelése.

Olajcsere, időszakos szerviz

Olajcsere

Olajcsere minden 15.000-30.000 km megtétele után szükséges, vagy az éves felülvizsgálatkor. A legutóbbi olajcsere időpontját és az akkori kilométeróra állását a gépkocsi szervizkönyve tartalmazza. Ha itt az ideje, ne halogassa, jöjjön hozzánk bátran! Ha bejelentkezik, azonnal, megcsináljuk az olajcserét és nem kell várnia az időpontra.

Fék szerviz

Fék szerviz

A fékcsere 40.000-60.000 km megtétele után szükséges. A rendszeresen ellenőrzött és idejében cserélt fékbetétek esetén általában csak minden második, vagy harmadik fékbetét cserénél kell a féktárcsákat is cserélni. Azonban, ha nem cserélünk időben fékbetéteket, akkor ez a tárcsák sérüléseihez is vezethet, így azokat is kénytelen a tulajdonos cseréltetni.

Futómű beállítás

Futómű beállítás

A futómű a gépjárművek biztonsága szempontjából rendkívül igényes szerkezeti elemekből áll, ezért tervezésüknél a közlekedésbiztonság tölti be meghatározó szerepet. A gépjárművek vezetése közben a futóműnek kell biztosítania a gépjármű és az úttest közötti folyamatos kapcsolatot. A futóművek szerkezeti elemei a rugózást, lengéscsillapítást és stabilitást biztosító alkatrészek, és a kerékmeghajtások. A kerékfelfüggesztés összeköti a kerekeket az alvázzal illetve az önhordó felépítménnyel. A futómű beállításának optimális értékeit a gyárak minden autótípusukhoz pontosan megadják. Ezen értékek folyamatos ellenőrzésével illetve beállításával elkerülhetőek azok a problémák, melyeket már vezetés közben zavaró tényezőkként érzékelünk:

  • ráz a kormány
  • félrehúz a jármű egyenes úton
  • nem tartja meg az egyenes nyomvonalat fékezés esetén
  • asszimetrikusan kopnak a gumik
  • “billeg” a kocsiszekrény, vagy túl lágy a rugózás

Kuplung csere

Kuplung csere

Kuplung javításáról, azaz a tengelykapcsoló meghibásodásáról az alábbi jelek esetén kell gondolni:

  • Nincs erő, nem húz a kocsi emelkedőn, égett fémes “kuplung szagot” érzünk
  • Gázt adunk, de nem gyorsul, csak felzúg a motor
  • A pedál lenyomásakor szokatlan, súrlódó, kattogó hang
  • Nehéz, vagy lehetetlen a sebességváltás
  • Nehéz benyomni a pedált, vagy épp lazán beesik
  • Sebességbe téve sem indul el a kocsi
  • Egyre “feljebb fog” a kuplung (normál esetben 5-8 centinél kezd el)